2010. május 6., csütörtök

KUTYAKOZMETIKÁBAN TÖRTÉNT Nr. 5.

Amióta ezzel foglalkozom, rengeteg "érdekes" emberrel találkoztam. Több helyre járok rendszeresen házhoz KUTYÁt nyírni, de van egy vendégem, akire nagyon sokat gondolok.... Egy spániel...
Amikor először mentem ki, akkor a GAZDI panaszkodott, hogy az előző KUTYAkozmetikus majdnem kopaszra nyírta és soha, semmilyen fazont nem vágott a KUTYÁnak.
Először nem igazán értettem, hogy miért, de később rájöttem.
Megnyírtam a KUTYÁt úgy ahogy kell, majd eltelt egy hónap, két hónap..., majd fél év múlva hívtak megint, hogy le kéne nyírni, mert nagyon rossz állapotban van. A "nagyon rossz" az nem volt igazán helytálló kifejezés, mert amikor megláttam, legszívesebben otthagytam volna. A bundáján csomókba állt a sár és a hó, a fülén szintén. Olyan nehéz volt a fején a szőr, hogy szerencsétlen alig bírta emelni a fejét. Másfél órán keresztül mostam, mire a sarat nagyjából ki tudtam szedni a bundájából. A szőre annyira össze volt állva, hogy nem tudtam nyírógéppel nyírni, ollóval kellett majdnem centinként haladnom. 5 órán keresztül dolgoztam, a - mellesleg 15 éves, - állaton. Teljesen rövidre nem engedték nyírni a szőrét, mert "kinti kutya" és "nem szabad, hogy megfázzon". A végére annyira elfáradt, hogy remegtek a lábai és állni is alig bírt. Ekkor megmondtam a GAZDInak, hogy ez az állatkínzás egyik formája és legyenek szívesek legalább 2 havonta hívni, - a KUTYA érdekében, - mert ez így nem megoldás.
Sajnos rengeteg hasonló eset van, hogy a GAZDI nem törődik igazán azzal, hogy mi is lenne jó a kedvencének és észre sem veszi (vagy nem érdekli?) hogy a kutyája szenved és nem érzi jól magát, kb. 5-6 kiló plusz szőrrel a testén.
Nem tudom mi lehet a megoldás?
Mert az, hogy mi KUTYAkozmetikusok elmagyarázzuk ezeket a dolgokat, kevésnek bizonyul.


Szabó Kata
szkata8@gmail.com





























(A fenti képek egy hasonló esetet dokumentálnak !)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése